INTERAMERICAN: Γ. Καντώρος: η εμπειρία του πελάτη και τα οικοσυστήματα στο σχέδιο για την αύξηση της πίτας στην ασφαλιστική αγορά
Πέρα από τα γνωστά και στερεότυπα, που για μια ακόμη φορά αναφέρθηκαν από τους ομιλητές κατά τον εορτασμό της Ημέρας Ασφάλισης στο Ζάππειο Μέγαρο, είναι αξιοσημείωτες οι παρατηρήσεις του Γιάννη Καντώρου, διευθύνοντος συμβούλου της INTERAMERICAN. Ο επικεφαλής της εταιρείας με την ηγετική θέση στον κλάδο υγείας, φυσικά εστίασε στον προοπτική ανάπτυξης ασφαλίσεων υγείας μέσω της αλλαγής του συστήματος, τον έλεγχο του κόστους και της στόχευσης στην αγορά «out of pocket», δηλαδή εκείνων των πολιτών που πληρώνουν για υπηρεσίες υγείας από την τσέπη τους.
Επίσης, αναφέρθηκε στη συμπληρωματικότητα για τη σύνταξη στον κλάδο ζωής, όπου το ποσοστό αναπλήρωσης από την κοινωνική ασφάλιση έχει μειωθεί δραματικά κατά τα τελευταία χρόνια, περίπου στο 40% και υπολείπεται άλλο τόσο περίπου για εξισορροπηθεί η ποιότητα διαβίωσης μετά τον εργάσιμο βίο. Όπως παρατήρησε, όμως, λύσεις μπορούν να δώσουν στο συνταξιοδοτικό οι ασφαλιστικές εταιρείες υπό προϋποθέσεις, διότι δεν μπορούν να πάρουν το μεγάλο ρίσκο βιωσιμότητας στη λογική παροχής εγγυημένων αποδόσεων. Συνεπώς, αυτό που χρειάζεται είναι μια αποφασιστική μεταρρύθμιση που θα αναδείξει τον δεύτερο και τρίτο πυλώνα.
Ωστόσο, το πιο αξιοπρόσεκτο από τις τοποθετήσεις του διευθύνοντος συμβούλου της INTERAEMRICAN, που είναι πλέον και βασικό στοιχείο του νέου επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρείας, είναι η διεύρυνση του αντικειμένου των δραστηριοτήτων των ασφαλιστικών εταιρειών πέρα από τις τυπικές ασφαλιστικές καλύψεις, μέσω οικοσυστημάτων. Ο Γ. Καντώρος υπογράμμισε την ανάγκη προσφοράς μιας μοναδικής εμπειρίας στον πελάτη, όπου το διαδίκτυο θα συνδυαστεί με τον παραδοσιακό τρόπο διαμεσολάβησης στην ασφάλιση, συναλλαγών και υπηρεσιών, με τις εταιρείες να ξεπερνούν τον «φράγμα» του τυπικού οργανισμού χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που ολοκληρώνεται στον τυπικό κύκλο της ασφάλισης – πληρωμής ασφαλίστρου – αποζημίωσης. Όπως επεσήμανε, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις πρέπει να επιταχύνουν, ανοίγοντας τις υπηρεσίες τους με «insurance ecocystems» και βελτιώνοντας, έτσι, την ποιότητα ζωής των πελατών με παροχές πρόληψης και διαχείρισης κινδύνου. Ως παράδειγμα, παρουσίασε τις ανάγκες και δυνατότητες που υφίστανται για ανάλογες υπηρεσίες στον τομέα της υγείας, με πιο χαρακτηριστική τη διαχείριση χρονίων νόσων, καθώς και τις τεχνολογικές εφαρμογές που μπορούν να κάνουν καλύτερο τον έλεγχο της υγιεινής διαβίωσης.
Ο Γ. Καντώρος παρατήρησε πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ασφαλιστικών εταιρειών στοχεύει κατευθείαν στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και είναι ο μοναδικός δρόμος που υπόσχεται ανάπτυξη εργασιών, σε ένα μέλλον όπου τα όρια των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων θα γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα και οι επιχειρήσεις της ασφαλιστικής αγοράς θα πρέπει να έχουν μια πολύ πιο ανοιχτή και ευέλικτη σχέση με τον πελάτη.