Accenture Technology Vision 2017: Ένα τεχνολογικό μέλλον για τον άνθρωπο, από τον άνθρωπο!
H ετήσια έρευνα Accenture Technology Vision εντοπίζει πέντε αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις που είναι απαραίτητες για την επιτυχημένη πορεία μιας επιχείρησης στη σημερινή ψηφιακή οικονομία:
- Η τεχνητή νοημοσύνη είναι το νέο περιβάλλον χρήστη (AI is the new UI). Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ωριμάσει, και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μικρά και μεγάλα προβλήματα κάνοντας τον τρόπο αλληλεπίδρασης πιο απλό και έξυπνο. Η τεχνητή νοημοσύνη σταδιακά γίνεται το νέο περιβάλλον χρήστη, υποστηρίζοντας τον τρόπο που συναλλασσόμαστε και αλληλεπιδρούμε με τα συστήματα. Το 79% των ερωτηθέντων στελεχών συμφωνούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα εξελίξει τον τρόπο με τον οποίο συλλέγουν πληροφορίες από τους πελάτες και αλληλεπιδρούν μαζί τους.
- Σχεδιασμός με επίκεντρο τον άνθρωπο (Design for Humans). Οι αποφάσεις τεχνολογικού σχεδιασμού λαμβάνονται από ανθρώπους για τους ανθρώπους. Η τεχνολογία προσαρμόζεται στον τρόπο συμπεριφοράς μας και μαθαίνει από εμάς να βελτιώνει τη ζωή μας, προσφέροντάς μας περισσότερες εμπειρίες και γεμίζοντάς μας ικανοποίηση. Το 80% των ερωτηθέντων στελεχών συμφωνούν ότι οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν όχι μόνο πού βρίσκονται οι άνθρωποι σήμερα, αλλά και πού θέλουν να φτάσουν, ώστε να διαμορφώσουν την τεχνολογία με τρόπο που θα τους καθοδηγεί να επιτύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
- Η κυριαρχία του οικοσυστήματος (Ecosystem Power Plays). Οι εταιρείες «πλατφόρμες» που παρέχουν ένα μοναδικό σημείο πρόσβασης σε πολλές υπηρεσίες ταυτόχρονα, έχουν αλλάξει ριζικά τους κανόνες για τον τρόπο λειτουργίας και ανταγωνισμού των εταιρειών. Οι εταιρείες δε χρειάζονται απλώς μια στρατηγική «πλατφόρμας», χρειάζονται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση οικοσυστήματος για να ηγηθούν σε αυτή τη νέα εποχή πληροφοριών. Ήδη περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι τα ψηφιακά οικοσυστήματα μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούν αξία οι εταιρείες τους.
- Αγορά ανθρώπινου δυναμικού (Workforce Marketplace). Ο αριθμός των πλατφορμών ανθρώπινου δυναμικού on-demand, καθώς και οι διαδικτυακές λύσεις work-management αυξάνονται συνεχώς. Ως εκ τούτου, οι κορυφαίες εταιρείες εγκαταλείπουν τις παραδοσιακές ιεραρχίες και τις αντικαθιστούν με αγορές δεξιοτήτων, οι οποίες με τη σειρά τους προωθούν τις πιο βαθιές οικονομικές αλλαγές από την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης. Ενδεικτικά, το 85% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν τη χρήση εξωτερικών συνεργατών στην εταιρεία τους τον επόμενο χρόνο.
- Αχαρτογράφητα νερά (The uncharted). Για να επιτύχουν στη σημερινή ψηφιακή οικονομία, η οποία στηρίζεται στη λογική του οικοσυστήματος, οι επιχειρήσεις πρέπει να «βουτήξουν σε αχαρτογράφητα νερά». Αντί να επικεντρώνονται αποκλειστικά σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, θα έπρεπε να σκέφτονται πιο σφαιρικά, θεσπίζοντας κανόνες και πρότυπα για εντελώς νέους επιχειρηματικούς κλάδους. Μάλιστα, το 74% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι η εταιρεία τους εισέρχεται σε τελείως νέους ψηφιακούς κλάδους που ακόμη δεν έχουν οριστεί.
Εδώ και σχεδόν 17 χρόνια, η Accenture ερευνά συστηματικά το επιχειρηματικό τοπίο, με σκοπό να εντοπίσει αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις με τις μεγαλύτερες προοπτικές να αλλάξουν πλήρως τα δεδομένα σε επιχειρήσεις και κλάδους. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη φετινή έρευνα, μπορείτε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.accenture.com/technologyvision ή να ακολουθήστε τη συζήτηση στο Twitter με hashtag #TechVision2017.