Επιτυχημένο ψηφιακό marketing για μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις

 Άρθρο της Δρ Μαρίας Μποζούδη, Senior Advisor ΣΕΒ, στο insider.gr

Καθένας μας, σύμφωνα με μελέτες, περνά περίπου 7 ώρες την ημέρα συνδεδεμένος στο διαδίκτυο. Ο χρόνος αυτός είναι υπερδιπλάσιος εκείνου που βρισκόμαστε μπροστά στην τηλεόραση, την οποία παρακολουθούμε ταυτόχρονα με την οθόνη του κινητού μας εννιά φορές στις δέκα. Επιπλέον, «σερφάρουμε» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθημερινά για σχεδόν 2,5 ώρες. Tο διαδίκτυο, λοιπόν, αποτελεί ένα διευρυμένο χώρο διάδρασης μεταξύ ανθρώπων, αλλά και μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών.

Το ψηφιακό marketing προσφέρει εργαλεία προβολής και προώθησης προσαρμοσμένα στο ψηφιακό περιβάλλον και τις συμπεριφορές μας σε αυτό, ανεξάρτητα ηλικίας ή άλλων καταναλωτικών χαρακτηριστικών. Όπως το παραδοσιακό marketing, αποσκοπεί στο να μετατραπούν οι επιθυμίες μας σε πράξη, δηλαδή σε αγορά. Πότε, όμως, οι ενέργειες ψηφιακής προβολής μετατρέπονται σε πωλήσεις; Όπως αναδείχθηκε στην πρόσφατη διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Ψηφιακό marketing: πρακτικά εργαλεία για μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις» που διοργάνωσε ο ΣΕΒ σε συνεργασία με το ΕΒΕΘ, το επιτυχημένο ψηφιακό marketing αποτελεί συνάρτηση μιας σειράς παραγόντων.

Πρώτον, η ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων στα μέσα έκφρασης της ταυτότητας μιας επιχείρησης (brand), με στόχο την προβολή ενός ενιαίου μηνύματος εντός και εκτός διαδικτύου για το χαρακτήρα της, τα στοιχεία που τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό, και τις λύσεις που προσφέρει.

Δεύτερον, ο καθορισμός ξεκάθαρων στόχων ψηφιακής επικοινωνίας, και η επιλογή εκείνων των εργαλείων που τους εξυπηρετούν καλύτερα. Για παράδειγμα, συνεργασία με micro-influencers για την προσέγγιση πελατών με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, ή επικέντρωση στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με νεαρότερους χρήστες, όπως το TikTok και το Instagram, για μια καμπάνια που απευθύνεται σε αυτούς.

Τρίτον, η δημιουργία περιεχομένου που είναι συμβατό με τους στόχους επικοινωνίας, κατάλληλο για ψηφιακή χρήση, και κερδίζει το ενδιαφέρον. Κάθε μέρα περνάνε μπροστά από τα μάτια μας περισσότερα από 1.700 μηνύματα, πράγμα που σημαίνει ότι η προσοχή μας ως καταναλωτές διασπάται συνεχώς. Εκτιμάται ότι ο χρόνος που έχει ένα μήνυμα για να μας αγγίξει είναι μόλις 3 δευτερόλεπτα.

Τέταρτον, η συνεργασία με αξιόπιστους συνεργάτες για την αποτροπή αστοχιών, όπως ο βομβαρδισμός του κοινού με συνεχείς διαφημίσεις, η προβολή λάθος μηνύματος σε λάθος πλατφόρμα, ή η δημιουργία περιεχομένου που δεν είναι τεχνικά συμβατό με τις δυνατότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι επαγγελματίες του χώρου είναι ακόμα πιο σημαντικοί στην περίπτωση μιας εξαγωγικής επιχείρησης, που καλείται να προσαρμόσει τα μηνύματά της στο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον της χώρας-στόχου, χωρίς σπατάλη πόρων και επικοινωνιακά ατοπήματα.

Πέμπτον, η αξιοποίηση της τεχνολογίας και των data analytics, που επιτρέπουν την παρατήρηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών και των αντιδράσεών τους στα ψηφιακά μηνύματα. Η παρακολούθηση αυτών των ψηφιακών δεδομένων μας δείχνει τρόπους για προσέλκυση και προσέγγιση πελατών, πχ μέσα από λέξεις-κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης, τον προγραμματισμό διαφημίσεων σε κατάλληλους χρόνους και ιστότοπους, ή καμπάνιες προώθησης στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Έκτον, η επένδυση στην κατάρτιση των αρμόδιων στελεχών της επιχείρησης πάνω στο ψηφιακό marketing. Υπάρχουν πολλά και αξιόλογα προγράμματα εκπαίδευσης, και μάλιστα δωρεάν ή με μικρό κόστος. Στόχος τους είναι να βοηθήσουν μια επιχείρηση να ενεργοποιηθεί στο ψηφιακό περιβάλλον, να προσαρμόσει τις ενέργειες προβολής και προώθησής της σε αυτό, και να χρησιμοποιεί συστηματικά τα τεχνικά εργαλεία που θα βελτιώσουν την επικοινωνία της με τους καταναλωτές.

Το ερώτημα, πλέον, για μια επιχείρηση δεν είναι το αν πρέπει να προβεί σε ενέργειες προβολής και προώθησης στο ψηφιακό περιβάλλον, αλλά το ποιες ενέργειες σε αυτό θα βελτιώσουν τις πωλήσεις της on-line και off-line. Ως αναπόσπαστο μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού, η στροφή στο ψηφιακό marketing αποτελεί τόσο μονόδρομο όσο και διέξοδο, αρκεί να γίνει με τρόπο στοχευμένο και συστηματικό.

ΣΕΒ σύνδεσμος επιχειρήσεων και βιομηχανιών
Πληροφορίες

Γενικά για τα Cookies

Θεωρούμε σημαντικό να ξέρετε ποια είναι τα cookies που χρησιμοποιούνται στην ιστοσελίδα μας και για ποιούς λόγους αυτά χρησιμοποιούνται. Στόχος μας είναι η σωστή ενημέρωση και προστασία σας αλλά και η καλύτερη εμπειρία από την επίσκεψη σας στην ιστοσελίδα μας.

Έτσι χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη δυνατή λειτουργίας της, τη σωστή περιήγηση σας, τη σύνδεση και τη μετακίνηση στις σελίδες καθώς και για την παροχή διαφημιστικού περιεχομένου βασιζόμενο στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες σας. Επίσης, τα cookies χρησιμοποιούνται για να αναλύσουμε πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο μας, πώς περιηγούνται ή αν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα για να μπορέσουμε να το διορθώσουμε. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και χρησιμοποιούνται μόνο για να βελτιώσουμε τη δομή και το περιεχόμενο του ιστοτόπου.

Τα cookies είναι μικρά κομμάτια πληροφορίας (αρχεία), με τη μορφή απλού κειμένου, που αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας (ή σε άλλες συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο, όπως ένα smartphone ή tablet) όταν επισκέπτεστε διάφορες σελίδες στο διαδίκτυο. Τα Cookies δεν προκαλούν κάποια βλάβη στον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή, αλλά ούτε και στα αρχεία που φυλάσσονται σε αυτόν. Χωρίς αυτά, οι προσωπικές σας προτιμήσεις θα ήταν αδύνατον να αποθηκευτούν και κάθε φορά που θα μπαίνατε σε μία ιστοσελίδα, θα ήταν σαν να μπαίνατε για πρώτη φορά. Τα cookies είναι απόλυτα ασφαλή και δεν αποθηκεύουν διευθύνσεις email ή αριθμούς τηλεφώνου.

 

Ποια Cookies χρησιμοποιούνται;

Η ιστοσελίδα μας όπως και όλες οι ιστοσελίδες, για να λειτουργήσει ομαλά και να εξυπηρετήσει στο μέγιστο τον χρήστη, χρησιμοποιεί cookies. Στα επόμενα tabs αναλύουμε τις τέσσερις κατηγορίες που χρησιμοποιούνται

X

    Στοιχεία εταιρίας

    Επωνυμία επιχείρησης*

    Tαχ. δ/νση διοίκησης

    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

    Έτος ίδρυσης

    Αριθμός εργαζομένων

    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας

    Oνοματεπώνυμο*

    Email

    Τηλ

    X

      Το όνομά σας *

      Το επίθετό σας *

      Email *

      Τηλέφωνο επικοινωνίας

      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή μαζί σας το συντομότερο δυνατό.
      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας.

      X

        Στοιχεία εταιρίας

        Επωνυμία επιχείρησης*

        Tαχ. δ/νση διοίκησης

        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

        Έτος ίδρυσης

        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας

        Oνοματεπώνυμο*

        Email

        Τηλ