Χαιρετισμός κ. Γιάννου Μητσού, Senior Advisor Τομέα ΜΜΕ, Θέσεων και Ενημέρωσης ΣΕΒ στη ΓΣ της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου, 5/4/2019

5 Απριλίου 2019 | Ομιλίες & Παρεμβάσεις
Θεματικές: Βιομηχανία
Κυρίες και Κύριοι,

Καλημέρα και ευχαριστώ για την πρόσκληση να απευθύνω χαιρετισμό εκ μέρους του ΣΕΒ.

Εκπροσωπείτε έναν κλάδο με συγκριτικά πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά που μπορούν να αποτελέσουν βάση για το χτίσιμο της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Με δυναμικές επιχειρήσεις, έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, πολλές και καλές θέσεις εργασίας, προσωπικό υψηλού επιπέδου και εξειδίκευσης, προϊόντα υψηλών απαιτήσεων συστατικών, παραγωγής, συσκευασίας και κατανάλωσης.
Δίκτυο εκατοντάδων χιλιάδων παραγωγών, χιλιάδων οινοποιείων και εκατοντάδων επιχειρήσεων σε ολόκληρη τη χώρα που απασχολεί άμεσα πάνω από 20.000 εργαζόμενους.
Οι δυνατότητες εξαγωγών είναι σχεδόν απεριόριστες μέσα από δέσμες δράσεων με έμφαση στην ποιότητα, την πιστοποίηση, και την προβολή. Ο σχεδιασμός των κατάλληλων εργαλείων, ιδιαίτερα ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου των διαρθρωτικών κονδυλίων μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά σε αυτή την κατεύθυνση. Επίσης όμως σημαντικές θα είναι και οι διαδικασίες πιστοποίησης, κλειδί για την είσοδο σε νέες αγορές, το διαρκές κυνήγι της ποιότητας μέσα από ορθές πρακτικές και πρότυπα, και η υποστήριξη του κλάδου για διείσδυση σε νέες αγορές.
Τίποτα από όλα αυτά βέβαια δεν μπορεί να έχει σοβαρά αποτελέσματα αν, παράλληλα, δεν έχουμε περαιτέρω εξορθολογισμό της φορολογίας. Ούτε μπορεί να επιτευχθεί χωρίς περιορισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού που ακυρώνει τις ενέργειες προβολής, νοθεύει το προϊόν και χαλάει το καλό όνομα της ελληνικής οινοποιίας.
Πρέπει να διασφαλίζεται η ιχνηλάτηση, να αποτρέπονται κάθε λογής παράνομες εισαγωγές και διακινήσεις και να πραγματοποιούνται αυστηροί και διαρκείς έλεγχοι. Φυσικά, χρειαζόμαστε και απλές και γρήγορες διαδικασίες στα τελωνεία, για πιστοποιητικά κοκ. Οι δομές και υπηρεσίες όμως που θα στηθούν πρέπει να αντιμετωπίζουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων του κλάδου. Και βέβαια, δεν γίνεται, ένας ολόκληρος κλάδος να βρίσκεται σε αναμονή δευτερογενούς νομοθεσίας που καθυστερεί τα προγράμματα προβολής – προώθησης.
Όλα αυτά είναι προϋποθέσεις για τον εκσυγχρονισμό του κλάδου για βιώσιμη και ανταγωνιστική αμπελουργία υψηλών προδιαγραφών, διαφοροποιημένων προϊόντων, κορυφαίας ποιότητας και άριστης σχέσης ποιότητας / τιμής. Ο ελληνικός οίνος είναι αυθεντικός, καινοτομεί με έμφαση στις σύγχρονες ανάγκες και επιθυμίες των καταναλωτών και μπορεί να αποτελέσει σημαντικό πυλώνα της ελληνικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού.
Ο πρόσφατος μηδενισμός του ΕΦΚ επιτρέπει επιτέλους να κοιτάξουμε μπροστά. Όχι όμως και να αγνοήσουμε τα μαθήματα που μας έδωσε. Ήταν ένας άδικος, αντιαναπτυξιακός και αναποτελεσματικός φόρος. Δεν πέτυχε τους στόχους σε επίπεδο εσόδων. Αν δεν απατώμαι έπεσε έξω στις προβλέψεις σχεδόν 50%. Χτύπησε την αγορά σε μια φάση υψηλών ρυθμών ανάπτυξης και εξαγωγικής δραστηριότητας. Απέτρεψε κάποιες πιθανές επενδύσεις καθώς χρειάστηκε η εκτροπή κάποιων χρημάτων των οινοποιητικών επιχειρήσεων.
Προσέθεσε μεν γραφειοκρατία αλλά και υποχρεώσεις που μας προσέγγισαν στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Αυξήθηκαν σημαντικά τα οινοποιία με φορολογικές αποθήκες. Βέβαια, όσοι, ειδικά μικρότερες επιχειρήσεις, προπλήρωσαν το φόρο, τώρα πρέπει να βρουν το δίκιο τους.

Παράλληλα όμως, ο ΕΦΚ έδωσε και ένα κίνητρο για διακίνηση χωρίς παραστατικά, αφαιρώντας έτσι από την οικονομία γιατί στην οικονομία, οι επιχειρήσεις προσφέρουν όταν δημιουργούν δουλειές και όταν φορολογούνται. Η αύξηση της παραοικονομίας άλλωστε συνδέεται άμεσα με το ύψος της φορολογίας.

Κοιτώντας όμως μπροστά, χρειάζεται συστηματική προσέγγιση, συνεργασίες και σχέδιο.

Από την πρώτη ύλη, μέχρι τις εξαγωγές πρέπει, σε συνεργασία με την επιχειρηματική κοινότητα, να σχεδιαστούν παρεμβάσεις στο νομικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, υπηρεσίες όπως τα one-stop-shops για εξαγωγές, συνεργασία με τον τουρισμό και την εστίαση για την βελτίωση της αντίληψής τους σχετικά με την ποιοτική διαφοροποίηση του επώνυμου, τυποποιημένου κρασιού από το χύμα.

Οι έλεγχοι πρέπει να είναι εντατικοί, και η προσπάθεια εκπαίδευσης των καταναλωτών, διαρκής.

Βέβαια, προσοχή απαιτείται και στα εμπορικά σήματα και τις προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης (Π.Ο.Π.), χωρίς υπερβολές. Πρέπει να μην διαταραχθούν υφιστάμενα εμπορικά δικαιώματα σε επωνυμίες και σήματα.

Κυρίες και κύριοι,

Το ελληνικό, εμφιαλωμένο κρασί είναι ένα αγροτικό προϊόν, με μεγάλη προστιθέμενη αξία. Συνδέει τους καταναλωτές του απευθείας με τον τόπο προέλευσης του. Είναι άξιος εκπρόσωπος – πρεσβευτής της χώρας στο εξωτερικό και μέσα από τη συστηματική προσπάθεια της Εθνικής Διεπαγγελματικής Αμπέλου και Οίνου και των επιχειρήσεων, βελτιώνει διαρκώς της θέση του στην Ελλάδα και στον κόσμο. Έτσι, εκτός από παρελθόν και παρόν, θα έχει και μέλλον.

Σας ευχαριστώ.
X

    Στοιχεία εταιρίας

    Επωνυμία επιχείρησης*

    Tαχ. δ/νση διοίκησης

    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

    Έτος ίδρυσης

    Αριθμός εργαζομένων

    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας

    Oνοματεπώνυμο*

    Email

    Τηλ

    X

      Το όνομά σας *

      Το επίθετό σας *

      Email *

      Τηλέφωνο επικοινωνίας

      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή το συντομότερο δυνατό.
      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας .

      X

        Στοιχεία εταιρίας

        Επωνυμία επιχείρησης*

        Tαχ. δ/νση διοίκησης

        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

        Έτος ίδρυσης

        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας

        Oνοματεπώνυμο*

        Email

        Τηλ