Νοέ 20 Προσεχώς

Σεμινάριο 11/2025 «Crisis Management»

Ημερομηνίες & ώρες διεξαγωγής: 20/11, 21/11/2025, 9:30-14:30 & 28/11/2025, 9:30-15:30

Διάρκεια σεμιναρίου: 16 ώρες

Τρόπος διεξαγωγής: Zoom platform

Μέγιστος Αριθμός ατόμων: 24

Κόστος συμμετοχής: δωρεάν για στελέχη εταιρειών-μελών του ΣΕΒ, με συμβολικό τίμημα €50 ευρώ υπέρ του Φιλανθρωπικού Σωματείου Εστία Κοριτσιού «Φιλοθέη η Αθηναία».

Προθεσμία αίτησης συμμετοχής: 18/11/2025

Προθεσμία πληρωμής ποσού για την κατοχύρωση της συμμετοχής: 19/11/2025

Στόχοι Προγράμματος

Το πρόγραμμα Crisis Management προσεγγίζει ολιστικά το θέμα της διαχείρισης κρίσεων μικρής ή μεγάλης κλίμακας, στοχεύοντας να εξοικειώσει τους managers με τις θεωρητικές έννοιες/γνώσεις σχετικά με τον εντοπισμό, την πρόληψη και τον έλεγχο κρίσεων, ώστε να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται καλύτερα τον δικό τους ρόλο εντός του ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού διαχείρισης μιας κρίσης.

Το πρόγραμμα εστιάζει στο ρόλο της Ηγεσίας σε καταστάσεις κρίσης, όπως στην προληπτική διασφάλιση της ανθεκτικότητας της ομάδας και στην αναγνώριση και στοχευμένη διαχείριση του στρες (ατομικού και ομαδικού), δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο τις συνθήκες ‘Ψυχολογικής Ασφάλειας’, ισχυρό χαρακτηριστικό ανθεκτικών ομάδων που αξιοποιούν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργική μετάβαση στην ‘επόμενη ημέρα’.

Περιεχόμενο και Ροή Προγράμματος

H παραπάνω ολιστική προσέγγιση περιλαμβάνει τις εξής θεματικές ενότητες:

  1. Κατανόηση της έννοιας της ‘Διαχείρισης Κρίσεων’
  • Ορισμός διαχείρισης κρίσεων, τύποι/χαρακτηριστικά, μοντέλα που σχετίζονται με διαδικασίες διαχείρισης κρίσεων
  • Η νέα κανονικότητα, ο όρος ‘Permacrisis’, στοιχεία ερευνών σχετικά με την ετοιμότητα των επιχειρήσεων
  • Στρατηγικές δράσεις θωράκισης μίας επιχείρησης, απέναντι στη διαχείριση μιας κρίσης
  • Οι συμμετέχοντες καλούνται να εμπλουτίσουν το θέμα μέσω ανταλλαγής εταιρικών εμπειριών, αφού πρώτα εξοικειωθούν με τις θεωρίες, τα μοντέλα και τις σχετικές έννοιες που χρησιμοποιούνται ευρέως στη διαχείριση κρίσεων. Αυτό θα τους δώσει τη δυνατότητα, να αναπτύξουν ‘σχέδιο διαχείρισης κρίσεων’, στο οποίο θα ενσωματώνονται το θεωρητικό υπόβαθρο, οι προβληματισμοί και οι πολλαπλές πηγές γνώσεις.
  1. Ο ρόλος της ‘Ψυχολογικής Ασφάλειας’ και της Ανθεκτικότητας στη διαχείριση των κρίσεων
  • O ρόλος του Ηγέτη στη διαχείριση των κρίσεων και η έννοια του Human Leadership
  • Η σημαντικότητα της ‘Ψυχολογικής Ασφάλειας’ για την εύρυθμη λειτουργία μιας ομάδας και στις περιόδους κρίσεων
  • Το εύρος των συναισθημάτων που εμφανίζονται σε περιόδους κρίσεων (σύγχυση, φόβος, ελπίδα, ενσυναίσθηση, αίσθημα κινδύνου) και ο ρόλος του manager
  • Η λήψη αποφάσεων σε συνθήκες πίεσης – συνοπτική αναφορά σε εργαλεία και τεχνικές
  • Η ανθεκτικότητα (ατομική και ομαδική), τρόποι συντήρησης ικανών αποθεμάτων
  • Οι συμμετέχοντες, αξιοποιώντας συγκεκριμένο θεωρητικό ‘μοντέλο ανθεκτικότητας’, το συνδέουν με πραγματικά παραδείγματα ώστε να έχουν τη δυνατότητα να το ενσωματώσουν στην επαγγελματική καθημερινότητα της ομάδας τους, ως ‘εργαλείο’ ενίσχυσης της ανθεκτικότητας.
  1. Διαχείριση Άγχους και Φόβου / Γνωριμία με το Αυτόνομο Νευρικό Σύστημα υπό Απειλή
  • Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το νευρικό μας σύστημα είναι βιολογικά προγραμματισμένο να αντιδρά όταν αντιμετωπίζει κρίση ή απειλή στη βιολογική και συναισθηματική μας ισορροπία.
  • Αναγνώριση ότι οι αντιδράσεις φόβου, στρες, θυμού, κλεισίματος» ή επίτευξης ελέγχου είναι φυσιολογικές και εξυπηρετούν μια προσαρμοστική βιολογική λειτουργία.
  • Κατανόηση της σημασίας της ενδυνάμωσης του «μυ» της συναισθηματικής ρύθμισης στην καθημερινή ζωή και της δημιουργίας ενός συναισθηματικά ασφαλούς, ρυθμισμένου εργασιακού περιβάλλοντος, ικανού να αντιμετωπίζει κρίσεις με ανθεκτικότητα.
  1. Ανάλυση και Αξιολόγηση βέλτιστων πρακτικών (best practices) στη διαχείριση κρίσεων
  • Μελέτη ‘διάσημων’ κρίσεων και αξιολόγηση της στρατηγικής αντιμετώπισής τους
  • Αναγνώριση των πλεονεκτημάτων και των προκλήσεων των μοντέλων διαχείρισης κρίσεων
  • Αξιολόγηση των δυνατών και αδύναμων σημείων μιας αντίδρασης σε κρίση
  • Ο ρόλος της ‘Επικοινωνίας’ σε περιόδους κρίσης

Οι συμμετέχοντες μελετούν πραγματικές κρίσεις (case studies) και με βάση τη γνώση που απέκτησαν στις δύο προηγούμενες ενότητες, ‘αποκωδικοποιούν’ τη διαχείριση των γεγονότων, με σκοπό α) να αναδείξουν τις ορθές πρακτικές β) να εντοπίσουν ‘κενά’ και να προτείνουν διορθωτικές δράσεις και γ) να επιλέξουν τα lessons learned.

Οι στόχοι του προγράμματος  επιτυγχάνονται μέσω διαδραστικού συνδυασμού θεωρίας και δραστηριοτήτων, για το λόγο αυτό η ενεργός συμμετοχή είναι σημαντική και ενθαρρύνεται!

Σε ποιους απευθύνεται

Το πρόγραμμα απευθύνεται  σε:

  • Στελέχη μεσαίας ιεραρχικής βαθμίδας που διοικούν ομάδες
  • Στελέχη που καλούνται να διοικήσουν νέες ομάδες ή που έχουν πρόσφατα αναλάβει την ηγεσία ομάδων

Εισηγήτριες:

Αλέκα Σκούρα, Teaching  Fellow, Alba Graduate Business School, The American College of GreeceΣύμβουλος διοίκησης ανθρωπίνων πόρων και στρατηγικής οργανωσιακής εκπαίδευσης

Η κα Αλέκα Σκούρα συνδυάζει πολυετή εμπειρία στην Εκπαίδευση Στελεχών με τη Διοίκηση της Απόδοσης και το coaching. Σπούδασε Computer Science στο New York University των ΗΠΑ και με την επιστροφή της στην Ελλάδα εργάστηκε στην πολυεθνική εταιρία Achieve Global ως εκπαιδεύτρια και σύμβουλος επιχειρήσεων. Το 1998 ξεκίνησε να εργάζεται στη Eurobank ως υπεύθυνη εκπαίδευσης ενώ  το 2007 και ως το 2014 ανέλαβε την διεύθυνση της μονάδας Εκπαίδευσης και Διαχείρισης της Απόδοσης της Eurobank με συνολική ευθύνη  για τη στρατηγική μάθηση, το σχεδιασμό προγραμμάτων για το εύρος του Οργανισμού καθώς και το σύστημα διαχείρισης της απόδοσης στη Eurobank και την ευθυγράμμισή του με τους στρατηγικούς στόχους του Οργανισμού. Από το 2014 ως σήμερα εργάζεται ως σύμβουλος στρατηγικής εκπαίδευσης, εισηγήτρια και leadership coach.

Ελφη Λαμπρούλη, Τeaching Fellow, Alba Graduate Business School, The American College of GreeceEκπαιδεύτρια Στελεχών – Eιδικός Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης

Η κυρία Λαμπρούλη είναι Eιδικός Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης κι εκπαιδεύτρια Στελεχών με 25ετή πορεία στον χώρο της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων. Έχει εργαστεί σε διαφορετικούς τομείς της αγοράς, όπως  ο τουρισμός  (Αστήρ ΑΞΕ), η ασφαλιστική αγορά (Interamerican) και ο Τραπεζικός τομέας (Interbank, Eurobank) σε θέσεις Εκπαίδευσης και Διοίκησης της Απόδοσης, και έχει εκπαιδεύσει πάνω από 7.500 συμμετέχοντες. Από το 2015, συνεργάζεται ως εισηγήτρια, σε θέματα Οργανωσιακής Μάθησης, Ηγεσίας και Πωλήσεων, με Οργανισμούς όπως το Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Alba, αλλά και με ελληνικούς και πολυεθνικούς οργανισμούς, ως σύμβουλος εκπαίδευσης.

Πολύνα Ρούσσου, Τeaching Fellow, Alba Graduate Business School, The American College of Greece, Psychologist, Systemic Psychotherapist, IFS Therapist, Business & Coaching consultant

Η κα Ρούσσου είναι ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια και coach στελεχών, ενώ παράλληλα ασχολείται με τη συμβουλευτική επιχειρήσεων και με την εκπαίδευση και ανάπτυξη στελεχών. Τα τελευταία χρόνια, έχει εξειδικευθεί σε μία σειρά προσεγγίσεων, δουλεύοντας με μεμονωμένα άτομα, επαγγελματίες, ευάλωτους πληθυσμούς, οικογένειες, εταιρίες και μπράντες. Εκτός από το θεραπευτικό υπόβαθρο και το υπόβαθρο στη συμβουλευτική, η κα Ρούσσου έχει  εκτεταμένη εμπειρία στο χώρο της ποιοτικής έρευνας αγοράς, στους τομείς των καταναλωτικών αγαθών και των φαρμακευτικών προϊόντων. Βασικό επαγγελματικό της ενδιαφέρον είναι η δημιουργία ενός διαλόγου μεταξύ θεραπευτικού και επαγγελματικού πλαισίου, όπου χρήσιμες έννοιες, οπτικές και θεωρίες που προέρχονται από την ψυχοθεραπεία μπορούν να αξιοποιούνται για να εμπλουτίζουν και τα επαγγελματικά πλαίσια. Παράλληλα με την εκπαίδευση στελεχών, η κα Ρούσσου διατηρεί ιδιωτικό γραφείο ως ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια.

ΣΕΒ σύνδεσμος επιχειρήσεων και βιομηχανιών
Πληροφορίες

Γενικά για τα Cookies

Θεωρούμε σημαντικό να ξέρετε ποια είναι τα cookies που χρησιμοποιούνται στην ιστοσελίδα μας και για ποιούς λόγους αυτά χρησιμοποιούνται. Στόχος μας είναι η σωστή ενημέρωση και προστασία σας αλλά και η καλύτερη εμπειρία από την επίσκεψη σας στην ιστοσελίδα μας.

Έτσι χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη δυνατή λειτουργίας της, τη σωστή περιήγηση σας, τη σύνδεση και τη μετακίνηση στις σελίδες καθώς και για την παροχή διαφημιστικού περιεχομένου βασιζόμενο στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες σας. Επίσης, τα cookies χρησιμοποιούνται για να αναλύσουμε πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο μας, πώς περιηγούνται ή αν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα για να μπορέσουμε να το διορθώσουμε. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από αυτά τα cookies είναι ανώνυμες και χρησιμοποιούνται μόνο για να βελτιώσουμε τη δομή και το περιεχόμενο του ιστοτόπου.

Τα cookies είναι μικρά κομμάτια πληροφορίας (αρχεία), με τη μορφή απλού κειμένου, που αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας (ή σε άλλες συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο, όπως ένα smartphone ή tablet) όταν επισκέπτεστε διάφορες σελίδες στο διαδίκτυο. Τα Cookies δεν προκαλούν κάποια βλάβη στον ηλεκτρονικό σας υπολογιστή, αλλά ούτε και στα αρχεία που φυλάσσονται σε αυτόν. Χωρίς αυτά, οι προσωπικές σας προτιμήσεις θα ήταν αδύνατον να αποθηκευτούν και κάθε φορά που θα μπαίνατε σε μία ιστοσελίδα, θα ήταν σαν να μπαίνατε για πρώτη φορά. Τα cookies είναι απόλυτα ασφαλή και δεν αποθηκεύουν διευθύνσεις email ή αριθμούς τηλεφώνου.

 

Ποια Cookies χρησιμοποιούνται;

Η ιστοσελίδα μας όπως και όλες οι ιστοσελίδες, για να λειτουργήσει ομαλά και να εξυπηρετήσει στο μέγιστο τον χρήστη, χρησιμοποιεί cookies. Στα επόμενα tabs αναλύουμε τις τέσσερις κατηγορίες που χρησιμοποιούνται

X

    Στοιχεία εταιρίας

    Επωνυμία επιχείρησης*

    Tαχ. δ/νση διοίκησης

    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

    Έτος ίδρυσης

    Αριθμός εργαζομένων

    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας

    Oνοματεπώνυμο*

    Email

    Τηλ

    X

      Το όνομά σας *

      Το επίθετό σας *

      Email *

      Τηλέφωνο επικοινωνίας

      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή μαζί σας το συντομότερο δυνατό.
      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας.

      X

        Στοιχεία εταιρίας

        Επωνυμία επιχείρησης*

        Tαχ. δ/νση διοίκησης

        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*

        Έτος ίδρυσης

        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας

        Oνοματεπώνυμο*

        Email

        Τηλ