#ExportReady: Nanophos A.E.: H καινοτόμα ελληνική ΜμΕ που μετέτρεψε την κρίση σε ευκαιρία!

Συνέντευξη του Δρ. Ιωάννη Αραμπατζή, Διευθύνοντα Συμβούλου της NanoPhos Α.Ε. στην Αμαλία Γκουνέλα, Senior Advisor ExportReady, ΣΕΒ, στο τεύχος Ιανουαρίου του Newsletter Εξωστρέφειας του ΣΕΒ

Α. Γκουνέλα: Αγαπητέ κ. Αραμπατζή, σας ευχαριστούμε για το χρόνο που μας διαθέσατε για αυτή τη συνέντευξη. Ξεκινάω με την εξής ερώτηση: Τα καινοτόμα προϊόντα της NanoPhos, έχουν βραβευθεί παγκοσμίως και εξάγονται εδώ και 12 χρόνια σε πάνω από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο. Ποιοι είναι οι παράγοντες που εξετάζετε πριν επιλέξετε την αγορά που θα εξάγετε τα προϊόντα σας;

Δρ. Αραμπατζής: Αγαπητή κ. Γκουνέλα, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την φιλοξενία στο ExportReady Newsletter, δίνοντας μας την ευκαιρία να παρουσιάσουμε και να προάγουμε τον εξαγωγικό χαρακτήρα της NanoPhos.
Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε το όραμά μας για πρωτοποριακά και λειτουργικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο. Μέχρι στιγμής, τα προϊόντα NanoPhos είναι διαθέσιμα από την Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία μέχρι και την Αμερική και το Μεξικό. Για κάθε νέα συνεργασία, ολοκληρώνεται μια ενδελεχής έρευνα της τοπικής αγοράς, συναποφασίζεται με τον νέο συνεργάτη το marketing plan που θα ακολουθήσουμε ανάλογα με τις ανάγκες και την σύνθεση της τοπικής αγοράς και καθ’ όλη την διάρκεια της συνεργασίας επανεξετάζονται όλοι οι παράμετροι, προκειμένου αν χρειαστεί να πραγματοποιηθούν συμπληρωματικές κινήσεις ή προωθητικές ενέργειες.

Α. Γκουνέλα: Κύριε Αραμπατζή, ποια είναι τα προβλήματα ή οι δυσκολίες που πιθανόν αντιμετωπίσατε εξάγοντας τα προϊόντα σας σε χώρες εκτός Ε.Ε. και γιατί; Το ελληνικό brand τι ρόλο έπαιξε στην εμπιστοσύνη των πελατών σας;

Δρ. Αραμπατζής: Οι διαδικασίες αποστολής εκτελωνισμού και μεταφοράς, ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας, ήταν πολύ πιο σύνθετες με κύριο πρόβλημα την μεγάλη αύξηση στο κόστος των μεταφορικών, γεγονός που λειτουργεί ως τροχοπέδη για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. Οι αγορές του εξωτερικού από τα πρώτα χρόνια σύστασης της εταιρείας, στήριξαν σε την εξέλιξη της εταιρείας και πίστεψαν σε ένα ελληνικό brand που προάγει την ανάπτυξη και την ποιότητα λειτουργικών συστημάτων με προϊόντα βασισμένα στην νανοτεχνολογία και έχουν εφαρμοστεί σε έργα παγκόσμιου βεληνεκούς όπως η Όπερα του Sydney, βασιλικά ανάκτορα στα ΗΑΕ και πολλά άλλα.

Α. Γκουνέλα: Σαν εταιρεία έχετε δώσει μεγάλη έμφαση στην έρευνα και την καινοτομία. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι έχετε βραβευτεί πολλές φορές για τα προϊόντα σας διεθνώς. Γιατί είναι σημαντικό για μια εξαγωγική ΜμΕ σαν και εσάς, να επενδύει σε έρευνα και ανάπτυξη; Πόσο την βοηθάει αυτό να ανταγωνιστεί παγκόσμιους κολοσσούς του κλάδου της και να κερδίζει νέες αγορές;

Δρ. Αραμπατζής: Η έρευνα και η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων είναι ο βασικός κορμός της εταιρείας NanoPhos. Το RnD είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το DNA της εταιρείας. Ενισχύοντας το τμήμα Ανάπτυξης, ενισχύουμε την ανάπτυξη της εταιρείας και δίνουμε την ελευθερία σε νέους επιστήμονες να δημιουργήσουν και να προωθήσουν νέες τεχνολογίες, συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκά, ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με μεγάλα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Διαθέτουμε την ευελιξία να δημιουργούμε και να αναβαθμίζουμε συστήματα λύσεων, προσαρμοσμένα σε έργα υψηλών απαιτήσεων, ως σημαντικό πλεονέκτημα έναντι μεγάλων κολοσσών του κλάδου, προσφέροντας εξατομικευμένα προϊόντα με την εγγύηση της NanoPhos.

Α. Γκουνέλα: Είστε μια από τις εταιρείες που κατάφερε την κρίση της πανδημίας να την μετατρέψει σε ευκαιρία. Πως το καταφέρατε αυτό; Ήταν η επιχείρηση προετοιμασμένη να καλύψει την ζήτηση και στην εγχώρια αγορά αλλά και εκτός; Πώς διαμορφώθηκε για εσάς το διεθνές περιβάλλον στην εποχή της πανδημίας;

Δρ. Αραμπατζής: Αντιμετωπίσαμε την κρίση της πανδημίας πραγματικά σαν μια ευκαιρία και όχι σαν ένα εμπόδιο. Βασιστήκαμε στην εμπειρία μας και την τεχνογνωσία μας και αναπτύξαμε σε σύντομο χρονικό διάστημα, προϊόντα απολύμανσης μακράς διαρκείας που προσφέρουν ασφάλεια και προστασία έως και έξι (6) εβδομάδες. Οι συνεργάτες μας εντός και εκτός συνόρων, εμπιστευτήκαν την νέα σειρά προϊόντων NanoPhos, προωθώντας στην αγορά την τεχνολογία SurfaShield, βασισμένη στις ιδιότητες του TiO2 και της φωτοκατάλυσης προσφέροντας απολύμανση σε επιφάνειες με ευρεία χρήση, όπως οθόνες ΑΤΜ, και υψηλά ιικά φορτία, όπου η ανάγκη απολύμανσης ήταν απολύτως αναγκαία. Δεν σας κρύβω ότι οι εξαγωγικές διαδικασίες κατά την διάρκεια της πανδημίες ήταν σχεδόν απαγορευτικές, παρόλα αυτά προσπαθήσαμε σε συνεργασία με τους επίσημους αντιπροσώπους μας να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και να επανέλθουμε στα επίπεδα προ πανδημίας.

Α. Γκουνέλα: Τα προϊόντα τα οποία τα οποία πουλάτε στην εγχωρία αγορά , τα εξάγετε έτσι όπως τα εμπορεύεστε ή τα διαμορφώνετε ανάλογα με την αγορά προορισμού;

Δρ. Αραμπατζής: Δεδομένου ότι κάθε αγορά διαθέτει διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες, είναι απαραίτητη η προσαρμογή των υλικών ανάλογα με το δίκτυο διανομής. Για παράδειγμα ένα λειτουργικό χρώμα το οποίο πρόκειται να εφαρμοστεί σε Σκανδιναβικές χώρες με δύσκολες καιρικές συνθήκες κατά τους χειμερινούς μήνες, προκειμένου να προσφέρει θερμομόνωση και εξοικονόμηση ενέργειας του κτιρίου, διαθέτει διαφορετική σύσταση από ένα αντίστοιχο επίχρισμα που θα χρησιμοποιηθεί σε κάποια Αραβική χώρα , με υψηλές θερμοκρασίες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Για κάθε προϊόν, και μέχρι αυτό να καταλήξει στην τελική διαδικασία παραγωγής, έχει ελεγχθεί βάσει των πιστοποιήσεων που απαιτούνται και έχουν ολοκληρώσει τα στάδια ελέγχου και μετρήσεων, προκειμένου να διασφαλίσουμε την ποιότητα και αποτελεσματικότητα κατά την εφαρμογή του.

Α. Γκουνέλα: Κύριε Αραμπατζή, σας ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τις χρηστικές απαντήσεις σας αλλά και για τις πολύτιμες πληροφορίες που βγήκαν από αυτή τη συνέντευξη. Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στις νέες σας δραστηριότητες και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η καινοτομία και η ευελιξία της Nanophos, μέλος ΣΕΒ, μεγαλώνει όλο και περισσότερο την δραστηριότητά της στο διεθνές εμπόριο.

Δρ. Αραμπατζής: Θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να ευχαριστήσω, τόσο εσάς προσωπικά για αυτή την συνέντευξη, όσο και τον ΣΕΒ για την στήριξή του όλα αυτά τα χρόνια σε ελληνικές εταιρείες που προσπαθούν παρά τις όποιες δυσκολίες, να ενισχύουν την εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας.

X

    Στοιχεία εταιρίας
    Επωνυμία επιχείρησης*
    Tαχ. δ/νση διοίκησης
    Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*
    Έτος ίδρυσης
    Αριθμός εργαζομένων
    Κέρδη τριών (3) τελευταίων ετών (προ φόρων)

    Σύνολο ενεργητικού τελευταίου έτους

    Αρμόδιος επικοινωνίας
    Oνοματεπώνυμο*
    Email
    Τηλ
    X

      Το όνομά σας *
      Το επίθετό σας *
      Email *
      Τηλέφωνο επικοινωνίας
      To μήνυμά σας

      Μόλις υποβάλετε το ερώτημά σας, ένα μέλος της ομάδας μας θα έρθει σε επαφή το συντομότερο δυνατό.

      Είμαστε αφοσιωμένοι στο ιδιωτικό σας απόρρητο. Μάθετε πώς φροντίζουμε τα δεδομένα σας στην πολιτική απορρήτου μας .

      X

        Στοιχεία εταιρίας
        Επωνυμία επιχείρησης*
        Tαχ. δ/νση διοίκησης
        Κλάδος οικονομικής δραστηριότητας*
        Έτος ίδρυσης
        Αριθμός εργαζομένων

        Κύκλος εργασιών τελευταίου έτους

        Αρμόδιος επικοινωνίας
        Oνοματεπώνυμο*
        Email
        Τηλ